Πέμπτη 6 Ιανουαρίου 2022

Νεοπλουτίστικη υποκουλτούρα για χόρταση

Τέτοιες γιορτινές μέρες βγαίνουν όλοι και μιλάνε περί πολιτισμού, φωταψιών, δρώμενων… Εξαγγέλλουν σε μορφή βομβαρδισμού τα αναμασημένα: η Αθήνα η πόλη του φωτός και του παγκόσμιου πολιτισμού και… και… και… θα... θα... θα… Και να οι δήμαρχοι καμάρι για την πόλη μας!

Σήμερα δε θα μιλήσουμε από την άποψη των τάξεων, όπως «δογματικά» συνεχίζουμε να κοιτάμε την πραγματικότητα, ποια πόλη ζει και βιώνει το προλεταριάτο και ποια οι εκμεταλλεύτριες τάξεις. Όχι. Απλά μια σκέψη θα καταθέσουμε για τα χρήματα που σπαταλιούνται διαχρονικά για «έργα» και θεάματα. Η γνωστή βιομηχανία δηλαδή εργολαβιών και μίζας επ’ αφορμή και της συναυλίας για την αλλαγή χρονιάς με τον ξακουστό ποπ τραγουδιστή Σάκη Ρουβά. Ούτε και θα ασχοληθούμε με όσα είπε ο δήμαρχος για την χαρά και την φωτεινή πόλη, για την αγορά και τους τουρίστες, για την ψυχολογία των μαζών και την αισιοδοξία και… και… και…

Είναι ανήκουστο, ειδικά σήμερα, κάθε ευρώ που σπαταλιέται για θεάματα και βαρελότα την στιγμή που το ΕΣΥ είναι υπό διάλυση. Αλλά ας μην πάμε εκεί την συζήτηση. Μιλούσαμε για την πόλη. Υπάρχουν δύο σπίτια αφημένα στη κατάρρευση που φέρνει η εγκατάλειψη. Το ένα πρόσφατα πέρασε επιτέλους στο Υπουργείο Πολιτισμού ως διατηρητέο. Το σπίτι του ποιητή Κωστή Παλαμά στην Πλάκα. Το άλλο το σπίτι του ποιητή Ναπολέοντα Λαπαθιώτη στα Εξάρχεια.

Η νεόπλουτη αθηναϊκή αισθητική των κομπραδόρων της αστικής τάξης (βλέπε φοίνικες και χρυσό άγαλμα Κάλας) δεν είχε λεφτά για ξόδεμα. Ενώ για δεκαετίες ολόκληρες έχουν φλομώσει στην πολιτιστική σαβούρα του κιτς και της τσιρκολαγνείας το αθηναϊκό πόπολο. Αυτά τα δύο σπίτια για δεκαετίες ολόκληρες καταρρέουν κυριολεκτικά και μόνο λίγοι περιπατητές και συμπολίτες μας, που ένιωσαν την ποίηση αυτών των τεράστιων ανθρώπων μέσα στα χρόνια, αφήνουν σε πόρτες και παράθυρα κάποιο λουλούδι… Έτσι που να θυμίζουν ότι σε αυτή την πόλη, μακριά από τα φώτα και τα βαρελότα, ζούνε και οι ποιητές, ζούνε και όσοι κοντοστέκονται στα μέρη που μέσα τους φτερούγισε το πνεύμα της αναγέννησης και της λευτεριάς.

Γ.        

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου