Δευτέρα, 4 Απριλίου 2016

Νέοι και νέες να διεκδικούν και όχι να...«επιχειρούν»

Μαθητές του 'Β΄ Ασαρκείου - Τοσιτσείου λυκείου Εκάλης
στο ίδιο τραπέζι με τον σύνδεσμο ελληνικών βιομηχανιών τροφίμων
Το σχολείο είναι ένας χώρος όπου η αστική τάξη μπορεί πολύ εύκολα με διάφορους τρόπους να μπολιάσει τις συνειδήσεις των μαθητών με ιδεολογικές παρεμβάσεις, να πλάσει τους νεολαίους κατά το δοκούν, ώστε στο μέλλον να παραδώσει στην κοινωνία εργαζόμενους κομμένους και ραμμένους στα μέτρα της. Εκτός από τα σχολικά βιβλία, τις μεταρρυθμίσεις στον τομέα της παιδείας, το αναγκαστικό τρέξιμό τους από μικρή ηλικία, προσπαθούν να περάσουν στους μαθητές τις «αξίες» του καπιταλιστικού συστήματος, μέσα από διάφορα προγράμματα που προωθούνται μέσω του υπουργείου παιδείας, σε συνεργασία με το σωματείο επιχειρηματικότητας νέων.

Αρχικά, να σταθούμε λίγο στο σωματείο επιχειρηματικότητας νέων. Σύμφωνα με τους ίδιους… «είναι ένας μη-κερδοσκοπικός οργανισμός και ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2005. Είναι μέλος του παγκόσμιου οργανισμού εκπαίδευσης & επιχειρηματικότητας Junior Achievement Worldwide και υλοποιεί τα εκπαιδευτικά προγράμματα του οργανισμού στην Ελλάδα. «Διαρκές όραμα του ΣΕΝ/JA Greece είναι να βοηθήσουμε τους νέους να δημιουργήσουν τις δικές τους θέσεις εργασίας μέσω των παγκόσμιων προγραμμάτων βιωματικής και συνεργατικής μάθησης που προσφέρουμε. (…) Τα εκπαιδευτικά προγράμματά του JA εστιάζουν στην εισαγωγή των παιδιών από τη σχολική κιόλας ηλικία στις βασικές έννοιες της επιχειρηματικότητας, με απλουστευμένο τρόπο και μέσα από μια βιωματική μαθησιακή διαδικασία, προετοιμάζοντας την είσοδό τους στον σύγχρονο παγκόσμιο επιχειρηματικό και οικονομικό στίβο. Σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς και στελέχη εταιρειών, οι μαθητές έρχονται σε επαφή με τον κόσμο των επιχειρήσεων, διευρύνουν τους ορίζοντές τους και ενισχύουν τις δεξιότητές τους.

Τα προγράμματα του οργανισμού Junior Achievement έχουν αναγνωριστεί από το Γραφείο Επιχειρηματικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως η «Καλύτερη Εφαρμογή Πρακτικής στην εκπαίδευση που αφορά την επιχειρηματικότητα».
Σκοπός του ΣΕΝ/JA Greece είναι η στήριξη της ελληνικής εκπαιδευτικής κοινότητας στην υλοποίηση προγραμμάτων που προάγουν την καινοτόμο σκέψη, την επιχειρηματικότητα και την πρακτική εφαρμογή των βασικών εννοιών των οικονομικών, με δημιουργικό και βιωματικό για τους μαθητές τρόπο.

Εφαρμόζει σύγχρονα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά προγράμματα στην Ελλάδα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με τη βοήθεια στελεχών των εταιρειών-μελών του, που προσφέρουν εθελοντικά το χρόνο τους για την υλοποίησή τους. Μέσα από τις δράσεις του το ΣΕΝ/JA Greece φιλοδοξεί να ενισχύσει τη δυνατότητα των νέων να αναπτύξουν στην πορεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες προκειμένου να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στο σύγχρονο οικονομικό περιβάλλον».

Τα σχολικά προγράμματα επιχειρηματικότητας πρωτοεμφανίστηκαν στην Ελλάδα το 2002, μετά από πρωτοβουλία του ΣΕΒ και το υπουργείο παιδείας δεν είχε λόγο να μην τα δεχτεί. Ο οργανισμός junior achievement στηρίζεται σε μεγάλες επιχειρήσεις και τράπεζες  ανά τον κόσμο και σε αυτόν συμμετέχουν περίπου 10 εκατ. μαθητές από 122 χώρες. Και ο ΣΕΒ φυσικά, σαν γνήσιος εκφραστής του κεφαλαίου στην Ελλάδα, έσπευσε με μεγάλη χαρά να αναλάβει την διαπαιδαγώγηση των αυριανών εργαζόμενων.

Μερικά από τα προγράμματα που μπορούν να συμμετέχουν οι μαθητές είναι: οικονομία και εγώ, οικονομία σε δράση, η δική μου επιχείρηση, ξοδεύοντας έξυπνα, στην σκιά ενός στελέχους, εικονική επιχείρηση, πιστοποίηση επιχειρηματικών δεξιοτήτων, τράπεζες σε δράση, διαγωνισμός κοινωνικής καινοτομίας, διαγωνισμός καινοτομίας.

*Οι πληροφορίες βρέθηκαν :

Σκοπός τους, όπως και οι ίδιοι λένε, δεν είναι να μάθουν τα παιδιά πώς να ανοίγουν επιχειρήσεις, ειδικά σε μία εποχή που οι περισσότερες βάζουν λουκέτο. Είναι γενικότερα να δημιουργήσουν μια εργατική δύναμη έτοιμη για τις επιχειρηματικές προκλήσεις. Για παράδειγμα, το πρόγραμμα «οικονομία και εγώ», το οποίο χρηματοδοτείται από την εθνική τράπεζα, σε μία διδακτική ώρα που ασχολείται με την εύρεση εργασίας, μαθαίνει στους νέους πως πρέπει να συμπεριφέρονται σε μία συνέντευξη. Να στέκονται σωστά, να κάνουν σωστή  χειραψία, να μην ασκούν κριτική, να δείχνουν ενθουσιασμό και ενδιαφέρον για την θέση αλλά και για την εταιρεία, να μην ανοίγουν συζήτηση για τον μισθό τους, να μην ξεχνούν να ευχαριστούν για τον πολύτιμο χρόνο που διέθεσαν για αυτούς και να στέλνουν και μήνυμα μετά την αποχώρησή τους για να ευχαριστήσουν πάλι. Ένα παιδί, λοιπόν, μαθαίνει ότι, πρέπει να νιώθει ευλογημένο και μόνο που το κάλεσαν για συνέντευξη και του δόθηκε η ευκαιρία να κατακτήσει μια θέση εργασίας. Δεν πρέπει να τον ενδιαφέρει ο μισθός του ή τα δικαιώματά του. Πρέπει να ενδιαφέρεται για την επιχείρηση που θα δουλέψει, ακόμα και αν το αφεντικό του καρπώνεται όλα τα κέρδη της εργασίας του, αυτό πρέπει να νιώθει καλά που έχει δουλειά.

Στην εικονική επιχείρηση μαθητές στήνουν εταιρείες όπως την  Project- Z, μια επιχείρηση 16 μαθητών του ιδιωτικού σχολείου Αρσάκειου Εκάλης που στήθηκε μέσω χορηγών και οι μαθητές, έχοντας μοιράσει τις θέσεις (πρόεδρος εταιρείας, υπεύθυνη πωλήσεων κ.α) προωθούν την πατέντα τους και στο εξωτερικό.


Είναι ξεκάθαρος ο σκοπός τους λοιπόν. Δημιουργία σκλάβων, εργατών με σκυμμένα κεφάλια, χωρίς δικαιώματα, στα πρότυπα των καπιταλιστών. Δημιουργία ατόμων που θα πιστεύουν στην ατομικότητα, ότι κάποιος μπορεί να πετύχει μόνος του, αν το θέλει, αν είναι ευέλικτος, αν είναι ανταγωνιστικός, αν πατήσει πάνω σε άλλους. Δημιουργία ατόμων που δεν θα αμφισβητούν την εξουσία τους. Το υπουργείο σε συνεργασία με τις επιχειρήσεις οι οποίες όσο περνούν τα χρόνια παίζουν όλο και πιο ενεργό ρόλο μέσα σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης με κάθε τρόπο, διαμορφώνουν μία συγκεκριμένη εκπαιδευτική πολιτική. Χρέος, αρχικά, των εκπαιδευτικών να μην διδάσκουν και να μην προωθούν τέτοιες πολιτικές στα μυαλά των μαθητών. Να μην δέχονται αυτά τα προγράμματα για τους μαθητές τους. Χρέος της εργατικής τάξης, του κάθε γονιού, εκπαιδευτικού να σταθεί απέναντι σε τέτοιες λογικές χαλιναγώγησης των νεολαίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου