Πέμπτη, 20 Νοεμβρίου 2014

Παρέμβαση με μοίρασμα κειμένου στην 360 Connect Α.Ε.

logoΤη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2014 πραγματοποιήσαμε μοίρασμα κειμένου στην εταιρεία 360 Connect A.E. με αφορμή το εξ αναβολής δικαστήριο για την -εν μια νυκτί- «απόλυση» και μεταφορά των τηλεφωνικών κέντρων της εταιρείας Hellas Online το περασμένο Δεκέμβρη στη νεοσύστατη -γι’ αυτό το σκοπό- εργολαβική εταιρεία 360 Connect. Το μοίρασμα έρχεται σε συνέχεια προηγούμενων παρεμβάσεων και ενασχόλησης στο συγκεκριμένο εργασιακό χώρο. Περισσότερα μπορεί να διαβάσει κανείς εδώ και εδώ.
Ακολουθεί το κείμενο που μοιράσαμε:
ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΟΥ!
Το περασμένο Δεκέμβρη η Hellas OnLine αποφάσισε να απολύσει το προσωπικό της στη διεύθυνση customer operations και να το μεταφέρει σε νέα εργολαβική εταιρεία (360 Connect) με μειωμένες αποδοχές και εργασιακά δικαιώματα. Παρά τις αρχικές “υποσχέσεις” της εταιρείας “ότι τίποτε δεν θα αλλάξει" οι εργαζόμενοι/ες βρέθηκαν πολύ γρήγορα σε ένα περιβάλλον πίεσης και με χειρότερες συνθήκες εργασίας. Απέναντι σε αυτή τη κατάσταση μια ομάδα εργαζομένων δεν αποδέχτηκε σιωπηλά αυτή τη «γενναιόδωρη» προσφορά και αποφάσισε να καταφύγει στη δικαιοσύνη διεκδικώντας την επαναφορά των μισθών τους στη προηγούμενη κατάσταση και την επαναπρόσληψη όσων αυτών απολύθηκαν. Το περασμένο Ιούλιο η εταιρεία επέλεξε να πάρει αναβολή σε μια προσπάθεια να καθυστερήσει την εκδίκαση της υπόθεσης όσο πιο μακρυά γίνεται χρονικά από τον απόηχο των γεγονότων και της αρνητικής δημοσιότητας που είχε δεχθεί. Στις 11 Νοέμβρη, εκδικάζεται εκ νέου η υπόθεση στα δικαστήρια Πειραιά.
Δε θα κουραστούμε να επαναλαμβάνουμε πως οι εργαζόμενοι στα τηλεφωνικά Κέντρα αποτελούν μια ιδιαίτερη κατηγορία εργαζομένων σε σχέση με την εκμετάλλευση την οποία υφίστανται. Τα ελαστικά ωράρια, οι κυλιόμενες βάρδιες, η ενοικιαζόμενη εργασία και επισφάλεια είναι πράγματα που ίσχυαν εδώ και πολλά χρόνια και τώρα επεκτείνονται σταδιακά και σε υπόλοιπες κατηγορίες εργαζομένων. Η κρίση αποτέλεσε – και αποτελεί - μια τεράστια ευκαιρία για τα αφεντικά να εξαπολύσουν μια άνευ προηγουμένου επίθεση με σκοπό να μεγιστοποιήσουν ακόμη περισσότερο τα κέρδη τους. Aπέναντι σε αυτή τη κατάσταση η μόνη δυνατότητα που υπάρχει είναι η οργάνωση και αντίσταση των εργαζομένων, οι δυνατότητες συλλογικής άρνησης στα κάθε είδους σχέδια που μας υποβαθμίζουν. Τα βλέμματα που ανταλλάσσουμε μεταξύ μας, όταν οι αναμονές έχουν πάρει φωτιά και οι προϊστάμενοι ουρλιάζουν να κάνουμε πιο γρήγορα, όταν οι πελάτες μας βρίζουν προσωπικά, όταν οι στόχοι δεν είναι καλοί, όταν ξαφνικά μαθαίνουμε ότι ο μέχρι χθες διπλανός μας δε θα ξαναέρθει για δουλειά, είναι η – κάθε φορά - στιγμιαία κατανόηση της εκμετάλλευσης που εκείνη τη στιγμή γίνεται πιο ορατή από ποτέ. Δεν είμαστε λοιπόν μια «οικογένεια», μια «παρέα» όπως διατείνεται η κάθε επιχείρηση και ότι «όλοι» μαζί παλεύουμε για το κοινό καλό, είμαστε 2 κόσμοι σε σύγκρουση, με αντιτιθέμενα συμφέροντα και επιδιώξεις.
Μια απόπειρα συλλογικοποίησης και ανταπάντησης των τηλεφωνητών/ριών «από τα κάτω» αποτελεί και η συνέλευση εργαζομένων στα τηλεφωνικά Κέντρα Proledialers. Ανταλλάσουμε εμπειρίες και σκεπτικά, μαθαίνουμε τα δικαιώματά μας, οργανωνόμαστε σε επίπεδο βάσης και παλεύουμε να κερδίσουμε όσα θεωρούμε ότι δικαιούμαστε και ακόμα περισσότερα. Παρεμβαίνουμε σε διάφορα τηλεφωνικά κέντρα, δημοσιοποιώντας και καταγγέλλοντας τις παρανομίες των αφεντικών.
Νοέμβριος 2014
Αναδημοσίευση από: Προλεταριακή Πρωτοβουλία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου