Σάββατο 17 Ιουλίου 2021

Χωρίς κραυγές τρία ερωτήματα

Επ’ αφορμή των πανελλαδικών συλλαλητηρίων που διαφημίστηκαν από τα ΜΜΕ και τον αστικό τύπο και στην Αθήνα τουλάχιστον φαίνεται να «ηγεμονεύει» ο γιατρός καρδιολόγος Φαίδων Βόβολης, βάζουμε κάποια ερωτήματα προς την εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα. Ερωτήματα ζύμωσης ας πούμε.

Οι αρνητές της πανδημίας, όποια μάσκα και αν φοράνε, θέτουν από το Μάρτη του 2020 αιτήματα, υπογράφουν διαμαρτυρίες, διαδηλώνουν συχνά-πυκνά, αμφισβητούν την ίδια την ύπαρξη του θανατηφόρου ιού. Μέχρι εδώ καλά. Ίσα-ίσα στην αστική δημοκρατία, από ότι λένε οι θιασώτες της, υπάρχει ελευθερία λόγου…

Σε ένα τόσο κρίσιμο ζήτημα για την ανθρωπότητα λοιπόν οι αρνητές της πανδημίας είναι ορατό ρεύμα (όχι μόνο στη χώρα μας). Πάμε παραπέρα. Η κοινωνία χωρίζεται σε τάξεις. Η οικονομία, από εχθρούς και φίλους, ονομάζεται καπιταλιστική.

Ας πούμε τώρα ότι η εργατική τάξη από την αρχή της πανδημίας πειθόταν καθολικά (ανεξαρτήτως φύλου, εθνικότητας, πολιτικής απόχρωσης) από τους αρνητές και την προπαγάνδιση των θέσεων τους και ενεργούσε αντίστοιχα. Δηλαδή συνέχιζε ως τάξη να παράγει για τον ελληνικό καπιταλισμό (χωρίς να δέχεται την ύπαρξη της πανδημίας) ακριβώς όπως πριν: με την ίδια ένταση καπιταλιστικής εκμετάλλευσης, με την ίδια καθημερινότητα στα εργοστάσια και στους χώρους δουλειάς.

Το ΕΣΥ (αυτό υπάρχει για την εργατική τάξη και όχι η ιδιωτική υγεία των προνομιούχων) διαλυμένο και με τρανταχτά κενά σε προσωπικό και ιατροτεχνικό εξοπλισμό. Οι εργάτες χωρίς μάσκες, χωρίς να κρατάνε τις αναγκαίες αποστάσεις και με την κοινωνική ζωή της εργατικής τάξης στον ελληνικό καπιταλισμό όπως πριν, διαλύοντας στη πράξη ακόμα και τα ψευτολοκντάουν των αστών, αρνητές των εμβολίων-φαρμάκων κλπ και σε κάθε τι που είχε σχέση με την αντιμετώπιση του Covid-19. Ας φανταστούμε το ίδιο και για όσους και όσες (μιλάμε για τεράστιο πληθυσμό) που είναι οι ευπαθείς ομάδες των λαϊκών στρωμάτων με χαμηλό ανοσοποιητικό και όχι μόνο (καρκινοπαθείς, χρόνια νοσούντες από άλλες παθήσεις, ΑΜΕΑ, απόμαχοι της δουλειάς με χρόνια αναπνευστικά προβλήματα κλπ).

Αφήνουμε αναπάντητα τα παρακάτω ερωτήματα:

Τι θα γινόταν σε επίπεδο ζωής αν κυριαρχούσαν στη συνείδηση της εργατικής τάξης αυτές οι θέσεις; Ποια θα ήταν η κατάσταση της υγείας της εργατικής τάξης και του λαού; Για τα γραφεία τελετών θα ήταν μια καλή ή μια κακή χρονιά;

22 σχόλια:

  1. Προτείνω τις εξής απαντήσεις:
    1. Επανάσταση και ρήξη με το σύστημα της διαφθοράς.
    2. Η εργατική τάξη ποτέ δεν είχε το ΕΣΥ που της αξίζει. Αν η εργατική τάξη διεκδικούσε το δικό της ΕΣΥ, η κατάσταση της υγείας της θα ήταν πολύ καλή. Με, ή χωρίς κορονοϊό.
    3. Το σίγουρο είναι πως τα γραφεία τελετών ευνοούνται από τα ψευτολοκντάουν, τις μετατροπές των υπαρχόντων ελλειπών δομών του ΕΣΥ σε κοβιντικές, την μη διαφοροποίηση στην αντιμετώπιση του ιού ως προς την ηλικία και τις ευπαθείς ομάδες και τη σαρδελοποίηση στα ΜΜΜ.
    Καταλήγοντας:
    1. Ο κόσμος δεν πείθεται να κάνει το εμβόλιο γιατί δεν είναι (όλοι) μαλάκες να καταπιούν άκριτα το χάπι που τους προσφέρει απλόχερα ο καπιταλισμός.
    2. Ο κόσμος έλκεται από "αρνητές" γιατί οι περισσότερες αριστερές ομάδες πάσχουν από συντηρητικότητα και δυσκοιλιότητα, ενώ ο βασικός τους ρόλος είναι να πρεσβεύουν ακριβώς το αντίθετο. Ελπίζω πως σταδιακά θα πάρουν πιο ριζοσπαστική πορεία και λιγότερο συμβιβασμένη με τα δεδομένα των ΜΜΕ, των μεγάλων φαρμακοβιομηχανιών και των καλοπληρωμένων επιστημόνων τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ενώ όσοι είμαστε με το εμβόλιο για μια πανδημία εν εξελίξει και την επιστήμη γενικότερα είμαστε μαλακες που καταπιαμε χαπακια- πολύ ωραία αντίληψη και υπερεπαναστατικη. Είστε σε κάποιο κόμμα/ομαδοποίηση υπεραριστερο/υπερριζοσπαστικο να σας στηρίξουμε, χαρά μας (φτάνει πια με αιτήματα για υγεία και ΕΣΥ- ουφ κάποιοι ακροβατούν δεν ξέρουν ότι ζούμε στον καπιταλισμό)- ευτυχώς υπάρχετε και σεις και μας ανοίγετε τα μάτια! Όλοι στο Σύνταγμα στην επόμενη συνάντηση ψεκασμενων/φασιστών μπας και σωθούμε.

      Α.Ε.

      Διαγραφή
    2. Έχω να σχολιάσω τα εξής:

      Εμβόλιο; Ονομάζετε έτσι κερδοσκοπικά προϊόντα αμφιβόλου αποτελεσματικότητας και ασφάλειας;

      Επιστήμη; Ναι, αλλά με τί πολιτικό πρόσημο; Και η πυρηνική βόμβα ήταν αποτέλεσμα επιστήμης. Και η αποίκηση του Άρη σε λίγο θα είναι αποτέλεσμα επιστήμης. Και τα γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα είναι αποτέλεσμα επιστήμης.

      "Μαλάκες": Αναδιατυπώνω: αφελείς. Το μαλάκες ήταν τρόπος του λέγην.

      Υπερεπαναστατική: Η άρνηση στα συγκεκριμένα "εμβόλια" είναι κατ αρχήν ατομικό δικαίωμα. Δεν θα το λεγα επαναστατική πράξη, όχι περισσότερο ας πούμε απ' ότι είναι η ψήφος στο ΚΚΕ. Είναι όμως κάτι για αρχή.

      Κόμμα; Είμαι καιρό αναγνώστης σας. Δεν είμαι κανένας ψεκασμένος / φασίστας. Γι αυτό και γράφω εδώ.

      Το ζητούμενο είναι η διάθεση για συζήτηση. Μπορεί έτσι να σας ανοίξω τα μάτια, ή να ανοίξετε εσείς τα δικά μου. Είναι δηλαδή win-win. Αν δεν έχετε όμως τη διάθεση (καθόλου απίθανο, η κατάσταση αυτή είναι από κουραστική, έως εξοντωτική για όλους), να μην ξοδεύω και το χρόνο σας.

      Χάρηκα πάντως τόσο για την άμεση ανταπόκριση όσο και για τη δημοσίευση του σχολίου μου, παρ όλη την όχι τόσο καλή ατμόσφαιρα που προκάλεσε! Μακάρι το blog σας να δίνει αφορμές για συζητήσεις που και που.

      Διαγραφή
    3. Μάλλον μπερδεύτηκες γιατί κ εγώ είμαι αναγνωστρια του μπλογκ και του συγκεκριμένου και άλλων της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς, σε προσπάθεια ενημέρωσης για το τι λένε όσοι έχουν κομμουνιστικές -και όχι ψευτοεπαναστατικες όπως διάφορα μπλογκ/ομαδες- αναφορές. Γενικά στον καπιταλισμό ζούμε, ω είναι αλήθεια, κι ούτε πιστευει κανείς μάλλον ότι ξαφνικά οι φαρμακευτικές λειτουργούν έξω από τα καπιταλιστικά πλαίσια, όπως δηλαδή συμβαίνει με όλα τα φάρμακα, εμβόλια κλπ που παράγουν ανέκαθεν. Αυτό ακριβώς σημαίνει ότι δεν μπορούμε να αγνοούμε την επιστήμη, πόσω μάλλον να την αρνουμαστε. Αλλιώς να αρνουμαστε και τις μαγνητικές, τα αντιβιοτικά κοκ.(που απολαμβάνουμε κυρίως στη Δύση).
      Μια μικρή παράθεση επίσης που δείχνει ότι διαχρονικά στην ιστορία φωναζαν οι κάθε λογής πεφωτισμένοι αρνητές:
      Τορόντο, 13 Νοεμβρίου 1919. Συγκέντρωση κατά της “σφαγής των αθώων”, όπως χαρακτηριζόταν ο εμβολιασμός για να σταματήσουν οι μαζικοί θάνατοι από ευλογιά.

      https://www.e-prologos.gr/%ce%ad%ce%bd%ce%b1%ce%bd-%ce%b1%ce%b9%cf%8e%ce%bd%ce%b1-%cf%80%cf%81%ce%b9%ce%bd-%cf%83%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%ba%ce%b1%ce%bd%ce%b1%ce%b4%ce%ac-%cf%83%cf%85%ce%b3%ce%ba%ce%ad%ce%bd%cf%84%cf%81%cf%89/

      Υγ. Ευχαριστούμε για τα κείμενα ολα που βοηθανε στη διαφώτιση των εργαζομένων.

      Α.Ε.

      Διαγραφή
    4. Δεν τίθεται θέμα άρνησης της επιστήμης, προφανώς, αλλά διαφάνειας και κινήτρων.
      Υπάρχει μια αναντιστοιχία μεταξύ σοβαρότητας της covid - της ευλογιάς.
      Επίσης, το 1919 δεν υπήρχαν οι δυνατότητες ελέγχων - διαφάνειας που μπορεί να μας προσφέρει σήμερα η επιστήμη. Με απλά λόγιο, τότε αλλού έμπαινε ο πήχης.
      Συνεπως, αν ζούσα το 1919 και γω θα μιλούσα μόνο για αρνητές - ψεκασμένους - φασίστες. Σήμερα όμως το τσουβάλιασμα είναι τουλάχιστον επικίνδυνο.
      Δε συμφωνείς;

      Διαγραφή
  2. Μια ενδιαφέρουσα κριτική εδω...
    https://parapoda.wordpress.com/2021/07/17/%cf%84%ce%bf-%ce%b4%ce%b9%ce%ac%cf%84%ce%b1%ce%b3%ce%bc%ce%b1-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%cf%85%cf%80%ce%bf%cf%87%cf%81%ce%b5%cf%89%cf%84%ce%b9%ce%ba%cf%8c-%ce%b5%ce%bc%ce%b2%ce%bf%ce%bb/
    Μ.Λ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτές οι κουβεντες ειναι καλο να λέγονται απο κοντα και επωνυμα και οχι ανωνυμα πισω απο πληκτρολογια/
    Μια μικρή παρεμβαση: Στην πρωτη ερωτηση του κειμενου Τι θα γινόταν σε επίπεδο ζωής αν κυριαρχούσαν στη συνείδηση της εργατικής τάξης αυτές οι θέσεις; η απάντηση του ανωνυμου ειναι- Επανάσταση και ρήξη με το σύστημα της διαφθοράς.
    Σήμερα σε παγκόσμια καπιταλιστική κριση κοιτάμε με το κιαλι αγωνες-μαζικότητα κλπ και δεν φαίνεται μεχρι στιγμης να ανοιγει ο δρομος της επαναστασης (μας εχουν παει χρονια πισω σε ολα τα επιπεδα ως εργατες) και θα γινει επανασταση οταν η εργατική ταξη αρνηθει την πανδημια και ακολουθήσει τις θέσεις του καθε Βοβολη-Πετράκου και αλλων μεντιουμ;;;
    Μαλιστα η επανασταση θα είναι οχι εναντια στο καπιταλιστικο συστημα αλλα στο συστημα της διαφθοράς γενικα και αόριστα... Οι μικροαστοι ειτε εθνικιστες, ειτε αριστεροι, ειτε οτιδήποτε αλλο, ευρυτερα αγανακτισμενοι θα συμφωνουσαν με τετοιες...επαναστάσεις διορθωτικές-κλπ κλπ... Αν ειναι λοιπον να γεννηθεί η επανάσταση...απο την αρνηση συνολικα της πανδημίας συντροφοι ας συνταχτούμε όλοι με τη συνολική αρνηση και ας περιμενουμε να δούμε πως αυτη θα γεννησει και επανασταση... Φοβάμαι όμως ότι αυτη η επανασταση θα είναι μια επανασταση... οπισθοδρόμησης και οχι προοδου για την εργατική τάξη και τους λαούς και θα οδηγηθούμε σε καταστάσεις τρομακτικές για την ανθρωπότητα. Ευχαριστώ για το χωρο που μου δωσατε καλη συνεχεια σε ολους και ολες.
    Π. οπως πατησια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όσο η συζήτηση δεν είναι σε προσωπικό επίπεδο, μπορεί πιστεύω να γίνει και με την ανωνυμία του πληκτρολογίου.

    Παρεξήγηση #1:
    Δεν αμφισβητώ την επιστήμη. Η επιστήμη δίνει λύσεις σε προβλήματα. Το θέμα είναι σε ποιο πρόβλημα θέλουμε να δώσει λύση. Επί του παρόντος, για τα "εμβόλια", μπορούμε νομίζω όλοι να συμφωνήσουμε ότι λύνει το πρόβλημα των μεγαλοφαρμακευτικών εταιριών για το πώς θα εκτινάξουν τα κέρδη τους. Όσο για το πρόβλημα του κορονοϊού, νομίζω ότι ο κάθε σοβαρός επιστήμονας σήμερα, όταν βγαίνει και μιλάει, ξεκινάει λέγοντας "Ακόμα ξέρουμε πολύ λίγα, αλλά η άποψή μου είναι η τάδε.". Ανεξαρτήτως ποια είναι αυτή.
    Άρα, ως προς το σκέλος της επιστήμης, μπορούμε να μείνουμε στο ότι είναι παρακινδυνευμένο να υπερασπιστεί κάποιος πλήρως τα "εμβόλια" για όλους (και τους νέους; και τους μη έχοντες υποκείμενα νοσήματα;). Το ίδιο παρακινδυνευμένο θα ήταν να ισχυρίζεται κανείς ότι δεν υπάρχει πανδημία, ή ότι από τα "εμβόλια" δεν υπάρει όφελος για κανέναν (ούτε για τους ηλικιωμένους; ούτε για αυτούς που φροντίζουν ηλικιωμένους; ούτε για αυτούς με υποκείμενα νοσήματα; κ.ο.κ.).

    Παρεξήγηση #2:
    Ακριβώς επειδή επικρατεί πόλωση, είτε ναι, είτε όχι στα "εμβόλια", πιστεύω πως υπάρχει ανάγκη για περεταίρω ανάλυση. Η συρροή του κόσμου στους αρνητές από κάπου πηγάζει. Για κάποιους μπορεί να είναι όντως η στείρα άρνηση (Flat-Earthers κλπ). Για άλλους όμως είναι η προφανής αναντιστοιχία προβλημάτων - λύσεων που προτείνονται, απ τον οποιοδήποτε πολιτικό χώρο. Είναι λοιπόν ευκαιρία της αριστεράς, να αναδείξει τον προοδευτικό της χαρακτήρα ως προς την επιστήμη και το ρόλο της και να μην αποδεχτεί την πρόταση του καπιταλισμού. Ακόμη κι αν σήμερα υποστηρίζει τα εμβόλια και τα λοκντάουν, ως άμεση λύση, πρέπει προτίστως να αναζητήσει και να υποστηρίξει τη ρίζα του προβλήματος και την βέλτιστη επιστημονική λύση, μεσοπρόθεσμα, ή έστω μακροπρόθεσμα. Δηλαδή να μη μείνουμε στην αποθέωση πχ. των παρόντων "εμβολίων" τους.

    Παρεξήγηση #3:
    Καμία επανάσταση δεν έχει μέλλον αν δε γίνεται με όρους συλλογικότητας, γιατί απαιτεί αυτοθυσία. Η αριστερά είναι ο κατεξοχήν χώρος στον οποίον τρέφονται οι επαναστάσεις. Το πρόβλημα της αριστεράς είναι όταν κάποιες φορές πρέπει να ξεπεραστούν οι αριστερές "συνταγές της γιαγιάς", ακόμη και όσον αφορά την επιστήμη. Να θέσουμε δηλαδή τα δικά μας ερωτήματα για την επιστήμη να λύσει και όχι να υιοθετήσουμε κάποιες από τις έτοιμες λύσεις του καπιταλισμού που φαίνονται πιο φιλολαϊκές εκ πρώτης. Έτσι, ένα από τα πολλά ερωτηματικά που θα πρεπε να γεννήσει η αριστερά, ως παράδειγμα:

    Γιατί να μάχεται η αριστερά για να κάνει ο λαός τα "εμβόλια" των μεγάλων εταιριών και όχι για να επιδιώξει, ή έστω να εξετάσει η Ελλάδα την αγορά εμβολίων της Κούβας;;;

    ΥΓ: Είμαι εδώ για να σας κουράσω (ευχάριστα ελπίζω). Αν το πέτυχα ήδη, πείτε μου για να σταματήσω :D.

    Ανώνυμος #1

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Οι νεκροί στη χώρα μας πλησιάζουν με τα επίσημα στοιχεία τους 13000 και δυστυχώς θα αυξάνονται. Μια ερώτηση για όλους τους "μισοαρνητές" είναι η εξής: Ποια είναι τα κίνητρα της σημερινής επιστήμης; Να δολοφονήσει μαζικά τους λαούς; "Επίσης, το 1919 δεν υπήρχαν οι δυνατότητες ελέγχων - διαφάνειας που μπορεί να μας προσφέρει σήμερα η επιστήμη", άρα τότε ήταν που θα ήσουν αρνητής-ψεκασμένος.
    Σε μια ανάρτηση στο συγκεκριμένο blog υπάρχει μια φωτογραφία από τη Βραζιλία που έχει μισό εκατομμύριο νεκρούς. Εκεί ποια αιτήματα μπορεί να βάζει ένας φτωχοδιάβολος στις φαβέλες; Να έρθουν εμβόλια από την Κούβα; Το αν θα κάνει κάποιος σήμερα εμβόλιο ή όχι βαφτίζεται ατομικό δικαίωμα, αλλά είναι και αντικοινωνικό επίσης.
    Κάτι Κούληδες τρέχαν να βαρέσουν τα εμβόλια πρώτοι πρώτοι, ε ρε κάτι κορόιδα!
    Κανείς δεν θα ανοίξει τα μάτια του άλλου από εδώ.
    Σωτήρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το κίνητρο της επιστήμης, διαχρονικά στον καπιταλισμό, είναι το κέρδος των ισχυρών. Αν υπάρχει συμφέρον από τη γρήγορη ανάπτυξη νέων προιόντων που έχουν ζήτηση, ακόμη και αν αυτά δεν ακολουθούν τους ισχύοντες κανόνες της τέχνης και της επιστήμης, θα το κάνουν χωρίς δεύτερη σκέψη.

      Αυτό για τους νεκρούς στη Βραζιλία δεν το πιασα τί θέλει να πει. Σόρρυ. Έχει κάποια σχέση με τα εμβόλια;

      "Βαφτίζεται ατομικό δικαίωμα": Αμφισβητεί κανείς ότι έχει το δικαίωμα να μην εμβολιαστεί; Αν μιλάμε για τους μη υγειονομικούς, πρέπει να συζητήσουμε για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Η νέα δημοκρατία ακόμη δεν το χει καταρρίψει ακόμα αυτό πάντως... Οι υγειονομικοί προφανώς και είναι σημαντικό να είναι εμβολιασμένοι με ό,τι καλύτερο διαθέτουμε. Βέβαια, αν κάποιος υγειονομικός, για τον οποιονδήποτε λόγο αρνηθεί, δε σημαίνει ότι πρέπει να του κάνουμε ευθανασία... μπορεί να μετατεθεί σε κάποια άλλη θέση που δεν έρχεται σε επαφή με ασθενείς. Η απόλυση δε θα πρεπε πρακτικά να συζητιέται.

      "αλλά είναι και αντικοινωνικό επίσης": Αντικοινωνικό με την έννοια ότι βλάπτει τους άλλους επειδή...
      - διασπείρει τον κορονοϊό; Οι άλλοι όμως έχουν την επιλογή να εμβολιαστούν για να προστατευτούν οι ίδιοι.
      - φορτίζει το ΕΣΥ; Αν μιλάμε για νέους, οι οποίοι το φορτίζουν ελάχιστα, μα... να συζητήσουμε τότε για μια ελάχιστη ενίσχυση του ΕΣΥ. Αν μιλάμε για ηλικιωμένους, ευπαθείς ομάδες: ΝΑΙ, είναι αντικοινωνικό. Αυτοί θα έπρεπε να είχαν εμβολιαστεί χτες και όχι με το ζόρι να φτάνουμε το 70%.

      "Κανείς δεν θα ανοίξει τα μάτια του άλλου από εδώ":
      Θλιβερό, απαισιόδοξο και μόνο υπονομεύει το blog.

      Κοιτάξτε να δείτε όλοι εδώ, έτσι για να ξηγούμαστε ντόμπρα. Δεν ξέρω γιατί με βαφτίζουν "μισοαρνητή" / "ψεκασμένο" / "φασίστα" οι δικοί μου άνθρωποι ξαφνικά. Γιατί εγώ πρέπει να απαντήσω για τον φτωχοδιάβολο της Βραζιλίας με τους μισό εκατομμύριο νεκρούς, λες και απευθύνεσαι στον Τραμπ. Συζητάω, συμμετέχω, κατεβαίνω σε διαδηλώσεις, βοηθάω όποιον μπορώ. Υπάρχει η άποψη ότι μόνο οι φασίστες δεν κάνουν τα εμβόλια της pfizer σ αυτή την κοινωνία. Να σου πώ Σωτήρη τί βλέπω εγώ; Και παππάδες υπάρχουν που δεν κάνουν ,
      και αναρχικοί υπάρχουν.
      Και ψεκασμένοι υπάρχουν που δεν κάνουν και δεν έκαναν ποτέ κανένα εμβόλιο στα παιδιά τους,
      και αριστεροί υπάρχουν που πρώτη φορά διστάζουν να κάνουν.
      Πρόσεχε όμως, μην τα μπλέκεις. Δεν είναι το ίδιο!
      Και κάτι τελευταίο. Ως γνωστών, στην Εκάλη είναι σχεδόν όλοι εμβολιασμένοι, ενώ στις φτωχογειτονιές τα ποσοστά των εμβολιασμένων είναι πολύ μικρότερα.
      Γιατί ρε Σωτήρη αυτός ο λαός δεν θέλει να κάνει το εμβόλιο της pfizer ενώ στην Εκάλη το κάνουνε; Είναι όλοι τους ψεκασμένοι φασίστες; Και στην Εκάλη είναι όλοι μορφωμένοι αριστεροί;

      Ανώνυμος #1

      Διαγραφή
  6. Λες- λες -λες και τιποτε δε λες που λεν και στο χωριο μου..
    Ανωνυμε "φιλε" του μπλογκ... Γιατι δε λες την αποψη σου για το τι χρειαζεται να ζητησει η εργατικη ταξη και ο λαος μας για να ζήσει πρωτα και κυρια σε μια φονικη πανδημια... Και λες γενικότητες, εμεις εργατες και εργατριες απο τον μαρτη του 2020 λεμε αυτα τα λιγα θεωρώντας οτι ετσι ενισχυουμε τον ταξικο ανταγωνισμο... Πες μας και συ με την ομαδα-οργανωση- η σε τι αλλο συμμετεχεις τι λες απο τον μαρτη του 2020 και μετα. Να αξιολογησουμε λοιπον τις βαρυγδουπες σου λεξεις. Θα προτεινα να γνωριστουμε απο κοντα στις διαδηλωσεις λοιπον και να δουμε και ποια ειναι η ταξικη σου καταγωγη-θα χει ενδιαφερον για να βγαλουμε και μεις τα συμπερασματα μας απο που ερχεται η κριτικη... και καλως ερχεται αλλα ετσι για την ιστορια...
    Οπου ακουμε τα μεγαλα λογια εχουμε συνηθισει δυστυχως να μην βλεπουμε μπαρουτοκαπνισμενους αγωνιστες που θα αναλογουσε αλλα κατι μικροαστους φωνακλαδες, και ολα αυτα τα γκεβαρικά και τα επαναστατικα θελουμε να τα δουμε με τους 13.000 νεκρούς...και καπεταν-ανωνυμε θα ειμαστε οι πρωτοι που μολις σηκωσεις τα επαναστατικα λαβαρα θα ερθουμε στις γραμμες σου-σας..και θα κανουμε αυτοκριτικη των ...λαθεμενων θεσεων μας εντασσόμενοι στην επαναστατικη πρωτοπορια που δε ψαρωνει...απο την επιστημη και τους φαρμακοβιομηχανους...

    ενας βιδωμενος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Λες- λες -λες και τιποτε δε λες που λεν και στο χωριο μου..": Εμένα πάλι στο χωριό μου λένε "Στου κουφού την πόρτα, όσο θέλεις βρόντα".

      "Γιατι δε λες την αποψη σου για το τι χρειαζεται να ζητησει η εργατικη ταξη και ο λαος μας για να ζήσει πρωτα και κυρια σε μια φονικη πανδημια... " : Από χτες γράφω ρε φίλε. Δεν κάνω και τίποτ άλλο. Εσύ τα κοιτάς καθόλου αυτά που γράφω;

      "Θα προτεινα να γνωριστουμε απο κοντα στις διαδηλωσεις ": Κάποιοι γνωριζόμαστε ήδη (δε θα πω και ονόματα).

      "να δουμε και ποια ειναι η ταξικη σου καταγωγη": Είμαι αβόλευτος μικροαστός. Φωνακλάς δεν είμαι, όχι. Το αντίθετο... Μιλάω λίγο, καμιά φορά γράφω πολύ.

      "γκεβαρικά", "13.000 νεκρούς", "καπεταν-ανωνυμε", "επαναστατικα λαβαρα": Προκαλείς. Χαχαχα. Χαλάρωσε. Τί μαγκιές είν αυτές;

      "θα ειμαστε οι πρωτοι που μολις σηκωσεις τα επαναστατικα λαβαρα θα ερθουμε στις γραμμες σου": Όχι ρε φίλε, δε θα σου κάνω εγώ την επανάσταση. Μαζί θα την κάνουμε. Δεν ήρθα εδώ με το παρατσούκλι "Τσίπρας #2". Το ανώνυμος αρκεί.

      Προτείνω να συνεχίσουμε τη συζήτηση. Ήρεμα. Έχεις κάτι να προσθέσεις; Σκέψου ένα επιχείρημα.

      Ανώνυμος #1

      Διαγραφή
  7. Φίλε ανώνυμε ένα "φάουλ" και σημαντικό κάνεις σε όλη την κουβέντα: δεν απαντάς σε ερωτήσεις που τίθενται ή τέλοσπαντων νομίζεις πως το κάνεις. Η θέση σου για τα εμβόλια είναι πως είναι αμφιβόλου ποιότητας (το ποιος κονομάει γνωστό στη καπιταλιστική οικονομία, δεν το ανακαλύψαμε τώρα) και σε σχόλιο σου από την άλλη προτείνεις να το κάνουν οι παππούδες μας και οι γιαγιάδες μας. Στη Βραζιλία λοιπόν απαιτούν μαζικά εμβόλια γιατί πέφτουν νεκροί, δεν χρειάζεται να είσαι Τραμπ. Αν με κάποιο τρόπο υπονόμευσα το blog, όπως ειπώθηκε, ζητάω συγγνώμη από τους διαχειριστές του, μη παρεξηγηθώ κιόλας.
    Σωτήρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "πως είναι αμφιβόλου ποιότητας", "προτείνεις να το κάνουν οι παππούδες μας και οι γιαγιάδες μας": Ναι, δεδομένης:
      α) της αμφίβολης ποιότητας - ασφάλειας των εμβολίων και
      β) του αυξημένου κινδύνου για συγκεκριμένες ομάδες,
      πιστεύω, θα έπρεπε να γίνεται οπωσδήποτε στις ομάδες αυτές, να είναι προαιρετικό στους πολλούς και ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ για τα παιδιά χωρίς υποκείμενα νοσήματα.
      Με όσους επιστήμονες έχω συζητήσει, δεν έχω καταλήξει σε άλλο συμπέρασμα. Υπάρχει κάποιο αντεπιχείρημα; Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον.

      Ανώνυμος #1

      Διαγραφή
    2. ανωνυμε νομιζω εκανες γνωστες τις θεσεις σου και εθεσες τα ερωτηματα σου. θα απαντας στο καθε τι δηλαδη; το μπλογκ ειναι τσατ; για να καταλαβουμε κ οσοι το παρακολουθουμε...
      υπαρχει και ενα οριο νομιζω σε ολα.
      δεν ειναι υποχρεωτικο να συμφωνουμε ολοι. ας κανει ο καθενας απο το μετεριζι του την κινηματικη δουλεια του


      εργαζομενη στον χωρο της διασκεδασης

      Διαγραφή
    3. Να κάνουμε τον φαύλο κύκλο θες, ενώ συνεχίζεις να μην απαντάς ή να απαντάς όπου θες. Στα εκατομμύρια νεκρών παγκοσμίως λίγοι νέοι και νέες έχασαν τη ζωή τους; Με επιστήμονες που έχω συζητήσει προσωπικά μου είπαν "τρέξε να το κάνεις" Αυτό δεν είναι επιχείρημα αγαπητέ. Οι φίλοι σου επιστήμονες ποια εμβόλια λένε να κάνουμε και ποια όχι; Τελικά πόσοι είναι οι νεκροί παγκοσμίως από covid και πόσοι από τα εμβόλια κατά αυτού; Πιστεύω πως αν τα εκατομμύρια του λαού είχαν την άποψη σου, μαζί με την εγκληματική κρατική διαχείριση, δε ξέρω αν είχαμε χρόνο να γράφουμε εδώ. Για να το λήξω γιατί γίνομαι κουραστικός. Συμφωνώ με το κείμενο του blog και θα πω και ένα μπράβο για την όλη προσπάθεια που γίνεται από εδώ.
      Σωτήρης

      Διαγραφή
    4. Όχι για νέους κάτω των 25 χωρίς υποκείμενα νοσήματα. Τα εμβόλια είναι πιο επικίνδυνα απ'τον κορονοιό.
      Ανώνυμος #1

      Διαγραφή
  8. μην το κανεις ρε φιλε το εμβολιο.
    οπως μην βαλεις μπαλονακι αν βουλωσουν οι αρτηριες σου . μην βαλεις γυψο αν σπασεις ποδι . μην πιεις ντεπον αν εχεις πονοκεφαλο. μην κανεις χημειοθεραπεια στον καρκινο. μην κανεις σφραγισμα αν σου χαλασει δοντι και πολλα αλλα... για να μην κερδιζουν οι φαρμακευτικες ... οκ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μιλάς για περιπτώσεις που ο κίνδυνος της θεραπείας δε συγκρίνεται καν με το όφελος. Είναι απλά μαθηματικά:
      Ο κίνδυνος 25χρονου από το εμβόλιο > 100 * κίνδυνο 25χρονου από τον ίδιο τον κορονοϊό. Χωρίς υπεροβλές.

      Καταλαβαίνεις τη διαφορά, έτσι;

      Δεν τα χω βγάλει απ το κεφάλι μου. Μπορώ να σου δείξω μελέτες πολύ αξιόπιστες.

      Αυτή τη στιγμή που μιλάμε στην Ελλάδα το εμβόλιο επιτρέπεται για άνω των 15 χρονών και σε λίγο θα ισχύει για άνω των 12.

      Το Σεπτέμβρη που ρχεται δε θέλω να σκέφτομαι τί θα γίνει όταν θα απαιτείται το εμβόλιο για να πάνε σχολείο τα παιδιά μου που είναι στο δημοτικό. Αυτό μήπως δεν αφορά τους υπόλοιπους στο blog;

      Κοιτάξτε. Χωρίς παρεξήγηση, αν σας έχω κουράσει / δεν ενδιαφέρεστε για τα παιδιά μας / πιστεύετε ότι αυτή την κουβέντα καλύτερα να την έκανα με ψεκασμένους - φασίστες, παρακαλώ να μου το πείτε αμέσως. Ήδη, η [εργαζομενη στον χωρο της διασκεδασης] εξέφρασε την άποψη ότι "υπαρχει και ενα οριο νομιζω σε ολα". Δεκτό. Ειδικά αν δεν ενδιαφέρεται κανείς άλλος (όπως φαίνεται εκ πρώτης). Γιατί αν δεν ενδιαφέρεται κανείς, και αν υποθέσουμε ότι σας αναγκάζω να διαβάσετε ό,τι γράφω, τότε σας ασκώ βία. Αν όμως κάποιος ενδιαφέρεται, τα ήθη μου και η πολιτική μου θέση δεν συνάδουν με την φήμωση της οποιασδήποτε συζήτησης.

      Σημείωση: Αν κάποιος δεν ενδιαφέρεται να συμμετάσχει, εννοείται πως δεν είναι υποχρεωτικό, έτσι;

      Και πάλι, φιλικά,

      Ανώνυμος #1

      Διαγραφή
  9. Πληροφοριακά, η τεκμηρίωση στο παραπάνω βασίζεται στην παρακάτω έρευνα του 2020. Μπορεί να θεωρηθεί παλιά, όμως όσο κι αν ακούγεται περίεργο, δεν υπάρχουν πολλές τόσο αναλυτκές σχετικές μελέτες για να μπορέσει να κρίνει κανείς καλύτερα.

    Ανώνυμος #1

    https://www.researchgate.net/publication/344229524_Predicted_COVID-19_fatality_rates_based_on_age_sex_comorbidities_and_health_system_capacity

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Άρα οι γραμμές είναι δύο η η εργατική τάξη πρέπει να διεκδικήσει τα πάντα και εμβόλια για την υγεία της η η εργατική τάξη να μην ζητήσει τπτ κ να συνεχίσει σαν να μην υπάρχει η πανδημία... Ανεξάρτητα το τι θα κάνουν οι αστοί για μας αυτή είναι η συζήτηση μέσα στις λαϊκές μάζες είναι εσωτερική διαπάλη... Η χωρίς εμβόλια λένε κάποιοι η με τα εμβόλια άλλοι... Η ζωή θα δείξει τλκ ποιος θα δικαιωθεί. Εμείς από την οργανωμένη κ επώνυμη εργατική τάξη που τα κάναμε αν πεθάνουμε βοηθάμε κ τους συντρόφους που δεν τα έκαναν να σφυρηλάτησουν την πάλη τους ενάντια στον καπιταλισμό που μας έδωσε σάπια πράματα κ να δικαιωθούν αν πάλι γίνει το αντίθετο κ οι λαοί εναμβολιαστοι πεθάνουν θα δικαιώσουν τον αγώνα μας για να διεκδικήσει ο λαός και η εργατική τάξη ότι χρειαστεί για να ζήσουν...αφού η διαλεχτικη έχει πάει περίπατο...ας τα φέρετρα μας εξηγήσουν υλιστικά το πώς να κινηθούμε... π.π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προφανώς και πρέπει να διεκδικήσει εμβόλια! Αξιόπιστα και ασφαλή!
      Αν σου βάλουν πετρέλαιο και στο βαφτίσουν εμβόλιο δεν κάνουμε τίποτα.
      Στην παρούσα φάση, τα διαθέσμα "εμβόλια" όμως είναι:
      - Αμφιβόλου αξιοπιστίας. Προσοχή: Δεν λέω ότι δεν βοηθάνε. Λέω όμως ότι υπερβάλλουν πολύ!
      - Σημαντικά ανασφαλή (δηλαδή με σημαντική πιθανότητα για επικίνδυνες πιθανές παρενέργειες).
      Συνεπώς, πρέπει να:
      - Γίνονται ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ σε ευάλωτες ομάδες: Ηλικιωμένους, άτομα με υποκείμενα νοσήματα. Και νοσηλευτικό προσωπικό. Ξεκάθαρα.
      - Προαιρετικά στο γενικό πληθυσμό.
      - Να ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΟΥΝ σε νέους χωρίς υποκείμενα νοσήματα.
      Γι αυτά πρέπει να παλέψουμε και για τίποτε διαφορετικό.
      Το να λέμε είτε "Δώστε τα εμβόλια αυτά στο λαό", ή "Να απαγορευτούν τα εμβόλια αυτά", είναι εξίσου ΛΑΘΟΣ.

      Να τονίσω τέλος το εξής. Το πρόβλημα του κορονοϊού είναι πολυδιάστατο και απαιτεί βαθιά ανάλυση. Όχι μόνο η ιατρική, αλλά και η κάθε επιστήμη στις μέρες μας πάσχει από την αρρώστια του καπιταλισμού. Το πρόβλημα περιπλοκεύει ακόμη περισσότερο από τα ξεπουλημένα ΜΜΕ. Τελικά αυτό που φτάνει στο λαό είναι ο φόβος και η καχυποψία για το κάθε τί, σωστό, ή λάθος. Μέσα από την κρίση που προκαλείται από αυτή τη σύγχιση, (όπως και κάθε κρίση) μαντέψτε ποιος βγαίνει πάντα κερδισμένος. Ο πιο βαρύς.

      Θα ήθελα έτσι να κλείσω όμως. Σας εύχομαι καλές διακοπές, χωρίς κορονοϊό, με ή χωρίς εμβόλιο και ελπίζω να καταφέρετε να πιείτε καμιά μπύρα ξέγνοιαστες, πχ σε κάποια αιώρα σε κάμπινγκ! :)

      Ανώνυμος #1

      Διαγραφή